Zátěžový regulátor. Zabrzdit plně naložené vozidlo vyžaduje podstatně větší tlak brzdového obložení na otáčející se část brzdy (buben nebo kotouč) než je tomu u vozidla prázdného. Pokud by tlak vzduchu, působící na vlastní mechanizmus brzdy, byl stále stejný, pak by při brzdění prázdného vozidla hrozilo zablokování kol a při brzdění naloženého vozidla by brzdný účinek mohl být nedostatečný. Je tedy nutné, aby se tlak vzduchu působící na brzdy úměrně zvyšoval se zvyšující se zátěží vozidla. Toho je automaticky dosaženo pomocí zátěžového regulátoru. Poznámka U starších vozidel byl zátěžový regulátor ovládán manuálně řidičem.

 

 

 

 

 

 

   U vozidel se vzduchovým pérováním slouží k regulaci brzdného tlaku

   tlak v pružících jednotkách (pružící měchy), protože světlá výška těchto

   vozidel zůstává přibližně konstantní. Potom platí, že čím větší je tlak

   v systému pérování, tím větší je i brzdný tlak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autoškola? Pohodlně!www.schroter.cz

 

Copyright Zdeněk Schröter – všechna práva vyhrazena