Regulátor tlaku. Už víme, že kompresor produkuje stlačený vzduch nepřetržitě. Aby systém vzduchových brzd nebyl poškozen příliš vysokým tlakem, je zde regulátor tlaku, který udržuje tlak v systému na stanovených 800 – 900 kPa. Přebytečný tlak vzduchu je pak upouštěn do ovzduší, což se u těchto vozidel projevuje silným „odfouknutím“.
U některých vozidel nepřipustí nežádoucí zvýšení tlaku vzduchu v systému už kompresor. Poznámka
|
|
|
|
Některé kompresory mají samoregulační schopnost, a jestliže dosáhnou předepsaného tlaku vzduchu v systému, nejsou schopny už dále tlak vzduchu zvyšovat. Tato vozidla postrádají právě ono charakteristické a poměrně pravidelné „odfrknutí“.
Slyšíme-li u těchto vozidel občasné „odfrknutí – odfouknutí“, může jít o regeneraci vysoušeče vzduchu.
|
|
|
|
|
Autoškola? Pohodlně! – www.schroter.cz
Copyright Zdeněk Schröter – všechna práva vyhrazena
|
|