Kompresor. Nasává vzduch přes čistič vzduchu z atmosféry a na výstupu je produkován vzduch pod tlakem.
Kompresory bývají pístové, jedno nebo dvou válcové, vzduchem chlazené nebo chlazené kapalinou z okruhu kapalinového chlazení motoru. Pohon kompresoru je veden nejčastěji ozubeným soukolím od motoru vozidla (u starších vozidel i klínovým řemenem).
Vzhledem k trvalému pohonu je tedy kompresor v činnosti vždy při nastartovaném motoru. Poznámka
|
|
|
|
Trvalý pohon kompresoru ubírá výkon motoru a ve svém důsledku zvyšuje spotřebu paliva.
Z důvodů úspory PHM se u dálkových tahačů uvažuje o odpojování kompresoru v okamžiku, kdy je dosaženo dostatečné zásoby vzduchu nebo je uvažováno o elektrickém pohonu kompresoru.
|
|
|
|
|
Autoškola? Pohodlně! – www.schroter.cz
Copyright Zdeněk Schröter – všechna práva vyhrazena
|
|