Nejsme duchem obchodníci, a tak
bychom chtěli férově porovnat dvě varianty vnějších zrcátek, které jsme pečlivě
z mnoha různých možností vybrali.
|
Základní
info
|
Největší „atrakcí“ dražšího zrcátka je jeho
schválení společností TÜV SÜD, viz přiložený certifikát.
Zrcátko pochází ze Švýcarska a je
užívané autoškolami například v Německu.
|
Zrcátko je „Made in China“ tak,
jako asi všechna zrcátka v této cenové kategorii. Balené je
pravděpodobně v ČR, na obalu info „vhodné pro autoškoly“.
|
Materiál
|
Plastové, mírně matné, těleso
zrcátka působí robustnějším dojmem. Vlastní zrcátko je pravděpodobně skutečně
skleněné.
Kovový připevňovací element
(třmen) je masivní a nehrozí stržení závitu při dotahování upevňovacích
šroubků.
|
Plastový kryt zrcátka je lehčí,
lesklý. Zrcadlová plocha je rovněž plastová.
Připevňovací třmen (plíšek ohnutý
do tvaru „U“) je silný cca 1 mm a jsou v něm dva otvory
s vyříznutými závity M5. Při montáži může být problematické dotažení
šroubů v takto slabém materiálu.
|
Úhel
vyklopení
|
Úhel vyklopení ve vodorovné i
svislé rovině je velký, až „nekonečný“.
|
Úhel vyklopení ve vodorovné
rovině je menší. Při testu na zkušebním vozidle byl však úhel vyklopení
dostatečný a z místa učitele bylo vidět do levého zrcátka (každé vozidlo
je ale jiné).
|
Montáž
|
V horní zadní části krytu
zrcátka je otvor, kterým lze přiloženým šroubovákem dosáhnout na dva šroubky
procházející dostatečně silným kovovým třmenem. Šroubky postupně a mírně povolujeme,
avšak jen tolik, aby bylo možné uvolněný třmen nasunout na okraj stávajícího
zrcátka (šroubky z třmenu nesmíme vyšroubovat zcela). Třmen zahákneme za
okraj stávajícího zrcátka a dvěma šroubky dotáhneme. Nakonec otvor
v zadní části zrcátka (umožňující přístup ke šroubkům) uzavřeme
přiloženou plastovou záslepkou (víčkem ve tvaru obdélníku). Stávající
zrcátko můžeme případně chránit přiloženou samolepicí fólií.
Poznámka: Na zadní části krytu je
samolepka vyjadřující schválení zrcátka. Tato samolepka nezakrývá šroubek, po
jehož odšroubování by bylo možné zrcadlovou plochu s kloubem
z tělesa zrcátka vysunout. Pokud bychom „omylem“ vyšroubovali šroubky
z třmenu zcela, může vzniknout vážný problém s jejich opětovným zašroubováním!
|
Na krytu zrcátka se ze zadní
části odšroubuje samořezný šroubek a vyjme se zrcadlová plocha
s kloubem. Do podélného otvoru ve spodní části krytu zrcátka se
následně zasune připevňovací kovový třmen, ten se pak zahákne za okraj
stávajícího zrcátka a dvěma šroubky se třmen spolu s přídavným zrcátkem
dotáhne k zrcátku stávajícímu. Nakonec zasuneme zpět zrcadlovou plochu
s kloubem a ze zadní části krytu zajistíme samořezným šroubkem.
|
Cena
|
I pro nás byla cena při
nákupu těchto zrcátek „bolestivá“. Lze usuzovat, že se skládá
z těchto položek:
● Zrcátko je opravdu kvalitnější
než podobná zrcátka prodávaná v prodejnách autodoplňků po celé ČR
● Jako jediné je schválené,
přičemž schvalovací proces musel stát nějaké peníze.
● Je užíváno v západní
Evropě, přičemž jak známo, uživatelé v těchto zemích jsou zvyklí na jiné
„počty“ (průměrný plat ve Švýcarsku je udáván 140 000 Kč).
● Exkluzivním distributorem
je firma Heinrich Vogel ze Švýcarska, která svého jedinečného postavení na trhu
„řádně“ využívá.
Mimochodem, v Německu se
toto zrcátko prodává cca za 1 680 Kč, konkurence v ČR prodává
toto zrcátko za 1 750 Kč.
|
Z řady různých zrcátek
prodávaných v ČR jsme z hlediska použitelnosti a ceny vybrali právě
toto zrcátko.
|
Jaké zrcátko
vybrat?
|
Já (Zdeněk Schröter), protože
jsem od přírody puntičkář, bych si vybral toto dražší zrcátko.
Zpět na náhled zrcátka.
|
Moje žena (Helena Schröterová) by
si vybrala to levnější zrcátko.
Pomohla vám tato informace?
Zpět na náhled zrcátka.
|