Regulátor tlaku. Už víme, že kompresor produkuje stlačený vzduch nepřetržitě. Aby systém vzduchových brzd nebyl poškozen příliš vysokým tlakem, je zde regulátor tlaku, který udržuje tlak v systému na stanovených 800 – 900 kPa. Přebytečný tlak vzduchu je pak upouštěn do ovzduší, což se u těchto vozidel projevuje silným „odfouknutím“.

 

U některých vozidel nepřipustí nežádoucí zvýšení tlaku vzduchu v systému už kompresor. Poznámka

 

 

 

 

 

      Některé kompresory mají samoregulační schopnost,

      a jestliže dosáhnou předepsaného tlaku vzduchu v systému,

      nejsou schopny už dále tlak vzduchu zvyšovat.

      Tato vozidla postrádají právě ono charakteristické

      a poměrně pravidelné „odfrknutí“.

 

      Slyšíme-li u těchto vozidel občasné „odfrknutí – odfouknutí“,

      může jít o regeneraci vysoušeče vzduchu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autoškola? Pohodlně!www.schroter.cz

 

Copyright Zdeněk Schröter – všechna práva vyhrazena