Kompresor. Nasává vzduch přes čistič vzduchu z atmosféry a na výstupu je produkován vzduch pod tlakem.

 

Kompresory bývají pístové, jedno nebo dvou válcové, vzduchem chlazené nebo chlazené kapalinou z okruhu kapalinového chlazení motoru. Pohon kompresoru je veden nejčastěji ozubeným soukolím od motoru vozidla (u starších vozidel i klínovým řemenem).

 

Vzhledem k trvalému pohonu je tedy kompresor v činnosti vždy při nastartovaném motoru. Poznámka

 

 

 

 

 

    Trvalý pohon kompresoru ubírá výkon motoru a ve svém důsledku

    zvyšuje spotřebu paliva.

 

    Z důvodů úspory PHM se u dálkových tahačů uvažuje o odpojování

    kompresoru v okamžiku, kdy je dosaženo dostatečné zásoby vzduchu

    nebo je uvažováno o elektrickém pohonu kompresoru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autoškola? Pohodlně!www.schroter.cz

 

Copyright Zdeněk Schröter – všechna práva vyhrazena