Otázka je zpracována ve formě „koncept“.
Úvod |
|
|
Následkem zavzdušnění je nedostatečné množství paliva přiváděné do vysokotlaké části. Nedostatek nebo nulové množství paliva přiváděné do vysokotlaké části palivové soustavy sníží výkon motoru, popřípadě dojde k zastavení jeho chodu. |
|
|
|
|
|
Postup při hledání příčin |
|
Foto01 |
V předchozích kapitolách jsme se seznámili s vývojem palivových soustav v horizontu několika desítek roků. Podle druhu konkrétního palivového systému, je umístění podávacího čerpadla rozdílné. Rozdílné je množství spojů a ohybů i délka potrubí, na části s podtlakem a části s přetlakem. Příčinou zavzdušnění na nízkotlaké části s podtlakem, tedy části od palivové nádrže k palivovému podávacímu čerpadlu, je nejčastěji netěsnost potrubí ve spojích, prodřené potrubí vlivem vibrací, prasklé potrubí vlivem pohybu, nebo korozí poškozené potrubí (Foto01-04). Tato závada se neprojevuje únikem paliva, ale soustavným zavzdušňováním systému.
Mezi další příčiny lze zařadit
Obecně lze říci, že v nízkotlaké části s přetlakem, tedy části od palivového podávacího čerpadla k vstřikovacímu čerpadlu, se netěsnosti nachází snadněji. Závada se projevuje viditelně a to únikem paliva. Současně s únikem paliva dochází k přisávání vzduchu. Motorová nafta je mastná a na místa, kde prosakuje, se lepí prach. A právě těmto místům věnujeme pozornost.
|
|
Foto02
Foto03
Foto04
|
|
|
|