Otázka je zpracována ve formě „koncept“.
Úvod |
|
|
Odvzdušnění provádíme po dlouhodobém odstavení vozidla, po opravách a údržbě palivové soustavy, například po výměně vložky jemného čističe. Na místo paliva se do spalovací-ho prostoru dostává vzduch. Přítomnost i minimálního množství vzduchu v palivu výrazně ovlivní chod motoru. Stává se, že nedojde ke vznícení ve všech válcích. Je-li vzduchu v palivu více, motor se zastaví. Celá nízkotlaká část palivového systému, tedy část s pod tlakem i část s přetlakem musí být dokonale odvzdušněná. |
|
|
|
|
|
Postup krok za krokem |
|
Foto01 |
Palivovou soustavu odvzdušňujeme pomocí ručního čerpadla, vždy ve směru průtoku paliva od nádrže. Ruční čerpadlo je umístěno buď na dopravním čerpadle, nebo je samostatnou částí palivové soustavy. Odvzdušnění začínáme u jemného čističe, který má odvzdušňovací šrouby umístěné na víku nádoby. Podle provedení mohou být na jemném čističi dva (Foto01) i tři odvzdušňovací šrouby.
Povolíme první odvzdušňovací šroub a ručním čerpadlem čerpáme naftu z nádrže (též foto02, pozice č. 1). Palivo před sebou vytlačuje vzduch, který uniká povoleným odvzdušňovacím šroubem. Z počátku palivo nevytéká, posléze se začne objevovat zpěněné palivo. Tedy palivo smíšené se vzduchem. Jakmile začne vytékat čisté nezpěněné palivo, utáhneme odvzdušňovací šroub Povolíme druhý v pořadí odvzdušňovací šroub (též foto02, pozice č. 2) a postup opakujeme. Jsou-li použity tři odvzdušňovací šrouby, povolíme třetí šroub v pořadí a znovu postup opakujeme až do fáze, kdy vytéká čisté nezpěněné palivo. |
|
|
|
|
|
|
|
Foto02 |
Následuje odvzdušnění vstřikovacího čerpadla (Foto02). Povolíme první odvzdušňovací šroub, který je začátku vstřikovacího čerpadla (pozice č. 3) a ručním čerpadlem čerpáme naftu z nádrže. Postup je stejný jako u jemného čističe. Jakmile začne vytékat čisté nezpěněné palivo, utáhneme odvzdušňovací šroub. Tento postup opakujeme až k poslednímu odvzdušňovacímu šroubu na vstřikovacím čerpadle (pozice č. 4).
U moderních vozidel se palivová soustava odvzdušňuje automaticky sama, řidič tedy ne-musí zvedat kabinu ani provádět jiné úkony, které by prodlužovali dobu kontroly a údržby. |
|
|
|
|
|